Activision ansaitsi mobiilipeleillä enemmän rahaa vuoden 2022 toisella neljänneksellä kuin kaikki muut alustat yhteensä, mikä osoittaa Diablo Immortalin kaltaisten Breakout-hittien tärkeyden.
Diablo Immortal on auttanut kasvattamaan Activision-Blizzardin tuloja pandemian kulutushuippujen vakiintuessa. Julkaisija on raportoinut että, suosittu mobiilipeli auttoi Blizzardin mobiilitulot nousemaan 462 % edellisvuodesta.
Vuoden 2022 toisella neljänneksellä mobiilipelit tuotti 831 miljoonaa dollaria ja muodosti 51 % neljännesvuosittaisista kokonaistuloista. Mobiili päihitti kaikki muut alustat, mukaan lukien konsolit (376 miljoonaa dollaria), PC (332 miljoonaa dollaria) ja muut, jotka sisältävät jakelun ja Overwatch/Call of Duty League -tulot (105 miljoonaa dollaria).
Suurin tuottaja oli King, joka teki 684 miljoonaa dollaria 831 miljoonan dollarin nettotuloista eli noin 82 prosenttia. Oli jo aiemmin helppo ymmärtää, miksi Microsoft halusi ostaa Activisionin, mutta tämän kaltaisten mobiilitulojen kasvaessa kannustimet tulevat paljon näkyvämmiksi.